Muses

Jag tänkte faktiskt berätta om något intressant som hänt idag. Tills jag kom på att det inte hänt något särskilt intressant idag alls. Så vi kör lite art-theme den här gången.

Har fått en plötslig lust att börja teckna och designa igen. Teckna, framför allt. Skulle vilja ha en bättre tablet till datorn bara, gärna en wacom, så att jag kan börja måla direkt i photoshop igen. För den jag har nu suger rumpsnopp. Ursäkta språket.

Jag har hur som helst massvis med otroliga bilder sparade som ger mig inspiration till att börja måla, och idag jag tänkte dela med mig av några aldrig-svikande favoriter.



Cthulhu - Av någon random person jag hittade på DA
Cthulhu

Alltså. Kolla bara in den här bilden. Inser ni hur lång tid det måste ha tagit att måla den?
Och i bara svartvitt, utan raster? Hallå!? 
Jag blir både peppad och avskräckt när jag ser den...




Mermaid - Också från DA
Mermaid

Tycker mycket om den här bilden.
Dels för att den är ett "levande" exempel på magin man kan åstadkomma med photoshop, och dels för att hon är så vacker trots sitt fiskliga utseende. Liksom. Kan spekulera länge om den här.






The Ballerina - Från DA, återigen

The Ballerina

En helt otrolig bild jag hittade när jag lallade runt på DA i jakt på Silent Hill-bilder.
Vet inte varför just den här bilden tilltalar mig så, men den lyckas klicka med mig på något vis.
Jag kan bli otroligt motiverad av att bara titta på den, och jag hittar ständigt nya saker i bilden, symboliska och mer renodlat metaforiska.




 

Detta är bara ett fåtal av alla dessa bilder jag har under min Inspirations-mapp. Någon gång kanske jag laddar upp några fler :P
Gemensam nämnare för dessa bilder är iallafall att de alla ger mig en otroligt stark lust att börja teckna igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0