Ord

Efter att ha beslutat mig för att skrota min gamla blogg och börja om på nytt än en gång, så sitter jag här åter igen. På samma stol, vid samma dator och antagligen vid samma tid på dygnet. På samma sätt som förr lovar jag mig själv att det här ska bli en aktiv blogg utan en massa bullshit, och på samma sätt som förr tvivlar jag lite på exakt vad som menas med "aktiv". 

Så varför skaffar jag mig då en ny blogg? 

Jo, jag tycker att det behövs. Inte nödvändigtvis för andra, men för mig själv. Jag vill ha ett ställe med mina samlade tankar och funderingar på, samt anteckningar och minnen. Alltså, av precis samma anledning som de flesta bloggare. 

Jag känner att jag bara sitter och rabblar upp en massa ord nu, så jag ska snart sluta skriva för idag. På tal om ingenting, dessutom, så struntar jag i att den här designen är dyster. 
I liek it. 

Att rabbla upp ord, förresten. Det är något jag är mycket duktig på. Jag kan rabbla upp ord i flera timmar, ord som inte betyder någonting eller hör hemma i något sammanhang. Alltså döda ord. Jag undrar vad jag kommer ha för nytta av att kunna dösnacka i framtiden, men det räknas väl alltid som någon sorts talang antar jag. Se, nu gör jag det igen.
Som den språknörd jag är så tycker jag dock ändå att ord är intressanta. 

Som sagt var, måste dock lära mig att behärska mitt flöde lite. Annars kommer den här bloggen fyllas av stycken som dessa ovan.

Vilket vore lite fail.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0